1 Mart 2016 Salı

Mevsim Artık Çiçek Zamanı, Balkonlarımız Şenlensin...


Herkese iyi haftalar,
Hafta sonunun ardından yoğun bir çalışma günü geçirdiğim için dün sizlerle paylaşamadım. Hafta sonu neler yaptım :)) Havaların ısınması, güneşin daha uzun süre kendini göstermesi bana çiçekli balkonumu hatırlattı ve hemen harekete geçtim :) Daha önce de bahsetmiştim çiçekleri çok seviyorum. Ve onların bana çok iyi arkadaşlar olduklarını düşünüyorum. Çiçek sevenler bilirler onlarla konuşmak, onları bebek gibi sevmek, bir tane daha yaprak açtığını görmek için başında beklemek ve çiçeklenmesi için elinden geleni yapmak nasıl eğlenceli bir iştir. Tohum ekip büyümesini beklemek sabrı onun çiçeklenmesini veya büyümesini görmek mükafatı anlatır bize. Neyse ben işin manevi boyutundan anlatmaya devam edersem hafta sonu ektiğim çiçeklerime sıra gelmeyecek :)

İlk olarak geçen seneden ektiğim maydanozlarım ve nanelerim büyümeye başlamış. Eğer sizinde balkonunuzda imkanınız varsa küçük bir saksıya nane ve maydanoz ekmenizi tavsiye ederim. İnanın pazardan hiç almıyorum. Zaten iki kişiyiz ve bize rahatlıkla yetiyor bu saksıdakiler. Bu aylarda bol sulayarak verimini artırabilirsiniz.


Balkonda maydanoz ve nane


Mart ve Nisan ayının vazgeçilmesi Sümbül ve Laleler... Benim için de annemler sağolsunlar sümbül ve lale soğanı almışlar:) Hafta sonu onları da güzelce ektim. Daha önce ektiklerimin de büyüdüğünü gördüm. Sümbül ve lale soğanları çok derin ekilmez. Zaten soğanın üzerinde hafif yeşerme vardır ve bu kısım toprak üzerinde kalacak şekilde ekilir. Önümüzdeki günlerde mis kokusuyla balkonumu renklendirecekler inşallah:) 

Sümbül ve lale soğanı
Veee son olarak renk renk çiçekleriyle içimi canlandıran balkon menekşelerim... Dört adet menekşemi ikişer ikişer uzun saksılara ektim:) Minik saksılarını da daha sonra tohum ekmede kullanacağım:) 


Balkon menekşesi



Balkon menekşesi

Hepsinin ekim işleminden sonra can suyunu da verdim :) Bahar aylarında toprakla uğraşmak inanın insana huzur veriyor. Herkese tavsiye ediyorum. Uğraşması ayrı zevkli onların rengarenk görüntüsünü evinizde veya balkonunuzda yaşamak ayrı zevkli. Bence herkes en azından bir menekşe alsın ve eksin camının önüne:) Doğaya bu kadar zarar veriyorken bir parça da olsa ondan bir şey katalım hayatımıza:)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder