17 Kasım 2015 Salı

Tane Tane Pirinç Pilavı Nasıl Yapılır?

Bir çok kişiden duymuşsunuzdur: 'Pirinç pilavını tutturan her yemeği yapabilir', 'Mutfakta iyiyim demek için pirinç pilavını iyi yapmak lazım'...gibi pek çok söylem vardır. Yani herkes pirinç pilavının mutfak için bir sınav olduğunu düşünür. Gerçeklik payı da vardır bu söylenenlerin. Bir çok püf noktası ve dikkat edilmesi gereken husus vardır. Tutturunca güzeldir ama kötüsünün telafisi, düzeltilme ihtimali yoktur. Lapası, dirisi, pişmemişi, lezzetsizi insanı pilavdan soğutur maalesef. Özellikle evliliğin ilk günlerinde bayanların pür dikkat uğraştığı bu yemek korkutur pek çoğumuzu. Evet itiraf ediyorum ki benim de evimde yaptığım ilk pilav lapaydı :) Çok üzüldüm, beceremeyeceğimi düşündüm. Biraz daha pişirip suyunu alsam yanacak, pişirmesem lapa... Neyse o ilk pilavı yedik :) Sonraki yaptığım da biraz diriydi. Deneye deneye bulucam dedim ve oldu :) Şua an yaptığım pilavı herkes çok beğeniyor. Misafirlerime ve eşime gururla sunuyorum ve övgüler alıyorum :) Şimdi sizlere pilav yapmanın detaylarını paylaşacağım.

  1. Benim blogumu takip edenler bilirler. Kavanozları çok severim. Mutfak için çok iyi dekorasyon araçları olarak kullanılanırım. Ve yine beni takip edenler bilirler ki gıdaların saklanması konusunda hassa davranıyorum. Daha önceki yazılarımda bunlardan bahsetmiştim. Konu pirinç olunca maalesef o süslü püslü kavanozlarımı kullanamıyorum. Pek çok çeşit kavanoz denedim ama pirinçler nemlendi. Sonuç olarak bu klasik kavanozlardan kullanıyorum. Yani ilk şart nemlenmemiş pirinçler. İsteğinize göre baldo veya osmancık pirinci kullanabilirsiniz. Ben osmancık tercih ediyorum. Su oranını daha rahat ayarlayabiliyorum. Marka olarak da Bim'de satılan Efsane pirinç kullanıyorum. Siz kendi damak tadınıza göre tercih edebilisiniz.
  2. İstediğimiz pirinci seçip dogru muhafaza ettikten sonra pişirmeye geçebiliriz. Ben 1 bardak üzerinden tarifimi anlatacağım. 1 su bardaği pirinci alıp iyice yıkıyorum. Suyun bulanıklığı gidene kadar yıkamak lazım. Temiz suyu gördüğümüz zaman pirinçlerin üzerine 2-3 parmak geçecek kadar su koyuyorum. İçerisine 1 tatlı kaşığı tuz atıp karıştırıyorum. Bu şekilde pirinçler en az 20 dk bekliyorlar. Sonra pirinçleri süzüp suyunun tamame  akması için süzgećte bekletiyorum. 
  3. Süzme işlemi devam ederken yağımızı ayarlıyoruz. Yaygan bir pulav tenceresi kullanıyorum. Derin tencerede yapmıyorum. 3-4 yemek kaşığı sıvı yağ ve bir tatlı kaşığı tereyağ kullanıyorum. Tereyağı pilavın daha lezzetli ve tane tane olmasını sağlıyor. Bunlar ocaktayken üzerine 1-2 yemek kaşığı şehriye koyuyorum ve kavurmaya başlıyorum. Şehriyeler pembeden kahverengiye dönünce iyice süzülen pirinçlerj ekliyorum. Ve hepsini guzelce kavuruyorum. Karıştırırken pirinçleri kırmadan fazla zedelemeden yapmak gerekiyor.
  4. Kavrulan pirinçlerin üzerine 1 tatlı kaşığı  kadar tuz be yarım kesme şeker atıyorum. Çok az da karabiber ekleyerek bir kez daha çeviriyorum ve sıcak suyunu veriyorum. 1 e 1.5 ölçü kullanıyorum. Kesinlikle tam oluyor. Eğer et veya tavuk suyu eklemek isterseniz bu esnada sıcak olarak eklemelisiniz. Suyu döktükten sonra bir ke daha karıştırıp kapağını kapatıyorum ve altını kısıp pişmeye bırakıyorum.
  5. Yaklaşık 7-8 dk sonra pilav suyunu çekmiş oluyor. Tamamen suyunu çekince dip kısmını kaşıkla kontrol edip bir kez alt üst karıştırıyorum. Tadına bakıp pirinçlerin pişip pişmediğini kontrol ediyorum. 
  6. Piştikten sonra kapak kapalı halde en az yarım saat dinlediriyorum ve servise hazır oluyor. 
Siz de kendi damak tadınıza göre seçeceğiniz pirinçle lezzetli pilavlar yapabilirsiniz. Burdaki en önemli noktalar pirincin kalitesi ve tazeliği. İyi yıkanmış ve suyu süzülmüş bir pirinçle, oranında tereyağı ve suyuyla eminim başarılı olacaksınız. Afiyet olsun...


#pirincpilavi #pilav #tanetanepilav #iyipirincpilavi #pilavpufnoktalari 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder