20 Mart 2016 Pazar

Evde Tavuk Döner Tarifi

Herkese iyi pazarlar dilerim,
Herhalde tavuk döneri sevmeyenimiz yoktur. İster pide ile ister lavaş dürüm olarak istersek de pilav ile porsiyon olarak yiyebileceğimiz lezzetli bir yiyecektir. Bugün bu lezzetin evde nasıl yapılacağından bahsedeceğim. Bu tarifin bir avantajı da şu: Tavukları önceden buzluktan çıkarmaya gerek olmaması. Bu konu beni bazen zorluyor. Kıymayı ve tavukları tek sefer yapmalık değil biraz daha fazla alıyorum. Onları bir pişirmelik olarak parçalayıp buzluğa atıyorum. Böylece her zaman elimin altında malzemem oluyor. Ama bazı sabahlar evden çıkmadan önce buzluktan yiyecekleriçıkarmayı unutuyorum ve akşam geldiğimde yapacağım yemek için zaman kaybı oluyor. İşte bu tarif benim bu kaybımı önlüyor:) Çünkü ince dilimler alabilmek için tavukları buzlu haliyle doğramamız gerekiyor. 
Şimdi tarif için malzemelere geçelim
*tavuk göğsü
*sıvı yağ
*baharat
*tuz

İlk olarak buzluktan çıkan tavuk göğüslerini ince ince doğruyoruz. Mümkün olduğu kadar ince olmasında fayda var. 



Daha sonra az miktarda sıvı yağ bulunan tabamızda tavuk parçalarını kızartıyoruz. Parçalar birbirnin üzerine gelmemeli. Eğer miktar fazlaysa benim yaptığım gibi parti parti çalışıyoruz. Kızarttığkmız parçaları bir tabağa alıp diğer kısma geçiyoruz. 



Tüm kızartma işlemi bitince tavukları tekrar tavaya alıp biraz daha sıvı yağda çeviriyoruz. Bu esnada baharatlandırma işlemini yapıyoruz. Ben baharat olarak karabiber, pul biber, kekik, köri, kimyon kullandım. Tuzunu da ilave edip hepsinin iyice karışmasını sağlıyoruz ve tavuk dönerimiz hazır:)) Afiyet olsun...





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder