27 Şubat 2016 Cumartesi

Evde Cheese Burger Yapımı

Merhabalar,
Bu akşamın menüsü cheese burger idi. Ben de sizlerle burger köfte tarifimi paylaşmak istedim. İster ekmek arası isterseniz de porsiyon olarak ikram edebileceğiniz lezzetli bir yemek oluyor.

Köfte için malzemeler

150 gr kıyma
1büyük soğan
1diş sarımsak
1 çay bardağırkmek içi
2 yemek kaşığı galeta unu
1 çay kaşığı ketçap
1 tatlı kaşığı sirke
Karabiber, tuz, pulbiber, kimyon

Üzeri için

Cheddar peyniri (burger peyniri)

Köfteyi yoğurmaya başlamadan önce rendelenmiş veya ince çekilmiş soğanları ekmek içi ve galeta unuyla birlikte karıştırıyorum. Böylece soğanın suyu ve ekmekeler iyice ıslanıyor (Bayat ekmekleri robottan çekip buzlukta saklıyorum ve ihtiyacım oldukça kullanıyorum). Kıyma ve diğer malzemeleri de ekleyip iyiyce yoğuruyorum. Ketçap ve sirke belki biraz ilgiç gelecek ama ben de ilk denemem de endişeliydim. Burger köfte için bu tarifi alıp denedikten sonra hoşuma gitti ve devam ettim. Köfteleri istediğim büyüklük ve kalınlıkta şekillendirip buzdolabında en az yarım saat bekletiyorum. Düre sonunda teflon tavada kızartıyorum. Kızartırken çok yağ kullanmadan işlem yapıyorum. İstediğim pişme tamamlanınca bir dilim burger peynirini köftenin üzerine koyuyorum ve kapaklı bir şekilde kenara alıyorum. Böylece peynir buharda eriyor.

Ve sunum zamanı...


Burger köfte

Yanında patates kızartması ve pilavla servis ettim ama siz güzel bir ekmek veya pide ile de servis edebilirsiniz. Yanında turşu ve domates sosu da olursa ne ala:)
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder