26 Mart 2016 Cumartesi

Pazar Kahvaltısı İçin Yumurta Tarifleri


Herkese mutlu hafta sonları:))
Yarın pazar... Haftanın en güzel kahvaltı masası pazar günleri kuruluyor. Evde çalışan kişiler pazar günleri tatilin keyfine sabah yapacakları güzel bir kahvaltı ile başlar. Ben kahvaltı öğününü çok seviyorum. Uzun uzun masada oturup sohbet etmek, farklı lezzetler hazırlamak ve yemek, çayı sıcak sıcak içmek ve hatta çay keyfine koltukta devam etmek en sevdiklerim:)) Kahvaltı için poğaça, krep, pancake, börek gibi yiyecekler hazırlıyorum. Bir de yumurta var tabi. Eşim de ben de haşlanmış yumurta ve omlet sevmiyoruz, yağda yumurtayı iyice çırparak beyazları görünmeyecek şekilde yiyebiliyoruz. Ben de yumurtayı farklılaştırmak için peynirli veya sucuklu yapıyorum.

  • Peynirli yumurta benim favorim. Yumurtayı kırıp bir kasede tuzla çırpıyorum. Sonra içerisine beyaz peynir parçaları ve kaşar rendesi atıyorum, tekrar çırpıyorum. Bir sahanda sıvı yağ ve çok az tereyağı kızdırıp yumurta karışımımı döküyorum. Kısık olarak hiç karıştırmadan bir tarafını şişiriyorum. Arada ortasında kaşıkla delikler açıp sıvı kısmın oraya akmasını sağlıyorum, aynı işlemi kenarlardan da yapıyorum. Ama kesinlikle alt üst edecek şekilde değil. Bir taafı pişince bir kapak veya tabak yardımıyla ters düz ediyorum. İkinci taraf da pişince tabağa alıyorum. Peynirler eriyor ve çok güzel bir lezzet veryor. Tavsiye ederim:))


Peynirli yumurta
  • Bir diğer yağda yumurta da sucuklu olan. Hemen herkes bilir ve yapar. Ben de kendimce anlatmak istiyorum:) Önce sucukları yağsız teflon tavada pişiriyorum ama tam pişme olmuyor. Sonra az tereyağı ve sıvıyağ koyuyorum üzerlerine onlar eriyip ısınınca kenarda çırpılmış yumurtaları ekliyorum. Yine aynı yöntemle arkalı önlü pişiriyorum. Ve servise hazııır... Ben ekstra sucuk kızartıp kenarına koyuyorum. Siz dilerseniz hepsini yumurtayla karıştırarak yapabilirsiniz. Miktarlar herkesin damak tadına göre değişebilir.


Sucuklu yumurta


Benden yumurta fikirleri bunlar:)) Umarım güzel bir pazar güzel bir kahvaltıyla başlasın hepimiz için. Sevgiler...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder