3 Mart 2016 Perşembe

Fırında Beşamel Soslu (Körili) Tavuk Sote

Herkese merhabalar,

Bu yazımda sizlerle dün akşam denediğim bir tarifi paylaşacağım. Ama tarife başlamadan önce 'Nefis Yemek Tarifleri' sitesine çok teşekkür etmek isterim. Değişik tarifler denemek istediğim zaman ilk olarak baktığım sitelerden birisidir. Ve lezzet garantili tarifler bulabiliyorum. Bu tarifi de oradan buldum üzerinde ufak değişiklikler yaptım. Kendi damak tadımıza göre eklemeler var. Ama böyle güzel bir fikri bana verdiği için tekrar teşekkür ederim.
Fırında Beşamel Soslu Tavuk Sote

Yemeğimizin yapısı şöyle:

  • Tabanda halka dilimli patatesler
  • Üzerinde çeşnilendirilmiş tavuk sote
  • En üst katta köri soslu beşamel sos ve kaşar peyniri
Biraz aşamalı bir yemek ama inanın sizi hiç zorlamayacak. İlk olarak patateslerden başladım. Halka halka dilimlediğim patatesleri derin bir kapta sıvı yağ, kırmızı pul biber, kekik, karabiber ve tuz ile harmanladım. Güzelce karıştırdıktan sonra yağlı kağıt serdiğim bir fırın kabına patatesleri sıraladım ve 180-200 derecelik fırına attım. 
Fırında patates
Patatesler fırında pişerken tavuk sotemi hazırladım. Tavuk sote için:

  • 2 tavuk göğsü (küp küp doğranmış)
  • sıvıyağ
  • 1 orta boy soğan
  • 1 diş sarımsak
  • baharatlar (pul biber, karabiber, kekik...)
  • tuz
  • yeşil biber
  • kırmızı biber
Sote için önce soğanı ve sarımsağı ince doğrayıp yağda kavurdum. Daha sonra küp küp doğranmış tavuk göğüslerini tavaya aldım. Tavuklar önce suyunu bırakır ve sonra çekerler. Suyunu  çekene kadar kavurdum. Bu sırada tuz ve baharatlarını ilave ettim. Ben bu aşamada toz karabiber atmama rağmen tane karabiber de ekledim. Çünkü soteye ayrı bir tat veriyor.
Tavuk Sote

Tavuklar suyunu çekince küçük doğranmış kırmızı ve yeşil biberleri de soteye ekledim. Biraz daha kavurduktan sonra ocaktan aldım.
Tavuk Sote
Fırındaki patatesleri kontrol edip işleme devam edebiliriz. Patateslerin tamamen pişmemesi gerekiyor çünkü tekrar fırına girecekler.

Beşamel sos için:

  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • 1 yemek kaşığı un
  • 1,5 su bardağı süt
  • karabiber
  • tuz
  • köri**
Beşamel sosu ben hep bu ölçülerde yapıyorum. Unu yağda kavurduktan sonra sütü ilave edip karıştırarak kıvamlanmasını bekliyorum. Tuz, karabiber ve köri ekleyerek sosumuzu tamamlamış oluyorum. Eğer körü kullanmıyorsanız kesinlikle tavsiye ederim. Çok hoş bir tat veriyor. Ama ilk denemede çok fazla koymamak lazım. Bu tarifte ben çay kaşığının yarısından daha az kullandım. Deneyip damat zevkinize göre miktarı belirleyebilirsiniz.
Körili beşamel sos
Veee son olarak tüm katları buluşturuyorum:)) Patatesleri fırından çıkarıp fırın kağıdını altından aldım. Patateslerden bir zemin oluşturdum ve soteyi üzerine yaydım. Tavukların üzerine Beşamel sos ve üzerine istediğiniz miktarda kaşar peynir... 180 derecelik fırında üzeri kızarana kadar pişirdim ve muhteşem lezzetle kavuştuk :)
Umarım beğeneceğiniz ve deneyeceğiniz bir tarif olur. Herkese afiyet olsun:))










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder