11 Kasım 2015 Çarşamba

İlginç Mutfak Aletleri



Bu yazımda sizlerle farklı ve pratik mutfak gereçlerinden bahsedeceğim. Daha önceki yazımda ( evlilik hazırlık listesi) dikkat ettiyseniz en uzun liste mutfağa aitti :) Bayanların çoğu gibi ben de mutfak gereçlerini çok seviyorum. Güzel bir yemek yapmak kadar onun sunumu da önemlidir. bu nedenle mutfakta bir çok süsleme gereci kullanabiliriz. Özellikle yeni evliler bu konuda çok meraklı oluyor. İşte bu nedenle ben de sizlere hem pratik hem hoş görünümlü hem de ilginç sunumlar için size bir kaç mutfak gereci tanıtmak istedim.


İlk olarak silikon omlet kalıplarına bakalım. Güzel bir pazar kahvaltısı için masanıza yerleştireceğiniz kalp şeklindeki bir omlet ne kadar da hoş olur değil mi... Bu kalıpları krep ve pancake yaparken de kullanıyorum. Eşinize özenerek hazırlayacağınız kahvaltılar için kesinlikle tavsiye ederim:)

Krep kalıbı
Bununla da şık pastalarımızı süslemek için kullanacağımız vişneleri temizleyebiliyoruz. Çok pratik ve çok yer kaplamıyor.

Vişne ayıklama aleti



Bunlar da kahvenizi, salebinizi, sütlacınızı ve bir çok sunumu süsleyebileceğiniz çok yaratıcı parçalar. Sütlaç ve salep üzerine dökeceğiniz tarçını, tatlılarınızın üzerine serpeceğiniz kakaoyu bu süzgeç benzeri parçayla süsleyebilirsiniz.

Şekilli süzgeç



Yine fazla yer kaplamayan ama bir o kadar amaca uygun bir gereç. Bu bıçakla kızartmalarınızı ve turşularınızı tırtıklı bir şekilde doğramanız mümkün.

Şekilli doğrayıcı



Yemek yaparken kullandığımız o kepçeyi 'ah şimdi nereye koysam' dememek için pratik bir yöntem. Silikon olması kırılma derdini ortadan kaldırıyor. Temizliği kolay bu mutfak gereci eminim birçoğunuzun evinde vardır. Ama kullanım rahatlığından dolayı yazımda yer vermek istedim. 

Silikon kaşıklık



Yiyeceklerinizi sinek, toz gibi yabancı maddelerden korumak için kullanabileceğiniz bu fanus tıpkı bir şemsiye gibi kullanmak istemediğiniz de kapanabiliyor. Görünüş olarak da hoş olduğunu düşünüyorum.
Tül fanus



Bu bıçak çok farklı amaçlarla kullanılabiliyor. İsterseniz soymak için isterseniz sebzelerinizi şeritler şeklinde rendelemeniz için kullanılabilirsiniz.  
Rendeleme bıçağı


Bu silikon kalıplar da çok beğendiğim gereçlerden. Şekilli buz yapmak için, küçük çikolatalar hazırlamak için kullanıyorum. Erittiğiniz çikolatayı şekillendirebilirsiniz ya da limonatanıza kalpli buzlar atabilirsiniz.

Kalpli buz kalıbı


#ilginçmutfakaletleri
#suslumutfaklar
#suslusofralar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder