10 Şubat 2016 Çarşamba

Nohut Yemeğini Ben Böyle Yapıyorum :) Ya Siz?


Yine bir yemek tarifiyle herkese merhabalar...
Bu yazımda nohut yemeğini nasıl yaptığımı anlatacağım. Belki birçok kişi bu yöntemle pişiriyordur ama etrafımda anlattığım kişilerde bu şekilde yapmayanlar olduğu için tarifi yazmak istedim:)
Evliliğimin ilk zamanlarında bu tür 'Büyük' yemekler yapmak beni korkutuyordu. Nohut,kuru fasulye, etli yemekler... pek çok yemeği anneler yapar diye düşünüyordum:) Sanki ben beceremeyecektim. Ama tam tarifi aldıktan sonra hele bir de annenizle mutfakta biraz vakit geçirdiyseniz yapamayacağınız yemek yoktur. Belki ilk denemede tam başarı sağlanamaz ama sabır, dikkat ve istek devamlılığı diğer denemelerinizde başarıyı sağlayacaktır.
Nohut yemeği için öncelikle kaliteli bir nohut seçmek gerekir. Akşamdan yıkayıp ıslattığım nohutlarımızı ertesi sabah haşlamaya alıyorum. Islattığım suyu döküp yeni su ile tencereye alıyorum. Nohutlar haşlanırken üzerinde köpükler oluşacaktır. Bu köpükleri tahta bir kaşık ile alıp atıyorum. Burada tahta kaşık olması çok önemli. Nohut metal kaşıktan hoşlanmazmış:)
Nohut haşlama

Nohudun köpüklerini alırken diğer tarafta soğanları kavuruyorum.
Soğan kavurma

Kavurduğumuz soğanlara salçayı ekleyip bir kaç dakika daha kavurduktan sonra tuz ve baharatlarını ilave ediyorum. Hepsini karıştırıp artık köpüğünden arınmış ve kaynayan nohudun içerisine ilave ediyorum. 

Burada dikkat edeceğimiz husus nohudun kaynaması hiç durmamalı yani eklediğimiz soğanlarla sıcaklık düşmemeli. Yine tahta kaşık yardımıyla karıştırıp altını kısıyorum ve pişmeye bırakıyorum. Fazla karıştırmadan 1 saat kadar kaynatıp kontrollerini yapıyorum. Su ve tuz miktarları yeterliyse nohutlar pişene kadar kaynatıyorum.

Bu yöntemde nohudu kaynattığım suyu süzmemiş oluyorum. Böylece suyunun daha lezzetli ve özlü olması sağlanıyor. Belki siz nohudu süzüp kavrulan soğanlara ekliyor ve suyunu veriyorsunuzdur. Ama bu yöntemi de tavsiye ederim. Umarım beğenirsiniz.
Afiyet olsun...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder