13 Şubat 2016 Cumartesi

Kıymalı Hünkar Beğendi

Herkese merhabalar
İlk defa deneyip çok beğendiğimiz bir tarifi sizlerle paylaşmak istiyorum. Ama tariften önce bu yemeği yapmam için bana malzeme sağlayan canım anneme teşekkür etmek istiyorum. Yazdan közleyip buzluğa attığı patlıcanlar olmasaydı ben de yapamazdım herhalde. Burada lafı gelmişken söyleyeyim buzluğa közlenmiş patlıcan koymak çok ama çok doğru bir karar. Patlıcan ile yapılabilecek o kadar çok yemek var ki kış aylarında tam bir kurtarıcı oluyor.
Şimdi gelelim tarife. Eminim pek çoğunuz yapıyorsunuzdur. Ama ben bu tarifte ufak bir değişiklik yaptım. Yemeği akşam eve gelince yapacağım için et kavurmaya çok vaktim olmadı o yüzden kıyma kavurmayı daha kolay buldum.


Kıymalı Hünkar Beğendi 


Kıymalı bölümün yapılışı
150 gr kadar kıymayı teflon tavaya koyup altını kısık ateşte yakılır. Kıymalar hafif kavrulurken 2 kaşık sıvı yağ eklenir. Kıymalar 5 dakika kavrulduktan sonra üzerine doğranmış soğanlar eklenir ve kavurmaya devam edilir. Soğanlar da kavrulduktan sonra uzerine doğranmış domates eklenerek suyu çekene kadar kavurmaya devam edilir. İsteğe göre yeşil biber, baharatlar ve tuz ilave edilir. Domatesin suyu bitince kıyma hazır demektir.

Patlıcanlı bölümün yapılışı 
1 adet közlenmiş patlıcan varsa çekirdeklerinden arındırılıp doğranır. Bir tavaya 1 tatlı kaşığı tereyağ ve 1 tatlı kaşığı un koyulur ve kısık ateşte kavrulur. Yaklaşık 2  dakika sonra 1,5 su bardağı süt eklenerek hızla karıştırılır. Kıvamlanmaya başlayınca tuz ilave edilir ve doğranmış patlıcanlar da eklenerek çırpılır. En son rendelenmiş kaşar peyniri de eklenerek çırpılır. Ve taban kısmı da hazır:)

Tabağa ilk önce patlıcanlı kısım üzerine de kıymalar koyulur.
Tarifim 2 kişiliktir. Umarım beğenirsiniz:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder