23 Ocak 2018 Salı

Mayalı pofidik poğaça tarifi - Yiyen bayılıyor-



Herkese merhabalar,
Haftasonu masamızdan bir tarif daha vereyim sizlere. Ben bu poğaçayı çok seviyorum. Kıvamı süper, çok güzel kabarıyor ve çok lezzetli lluyor. Denediğiniz zaman bana hak vereceksiniz. Şimdi tm püf noktalarıyla tarifimize başlayalım.

Malzemeler
1 paket margarin
1 su bardağı ılık yoğurt
1 çay bardağı ılık süt
1 çay bardağı ılık su
4 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 paket maya (ister yaş ister instant kullanın)
2 yumurta (birinin sarısı üzeri için ayrılacak)
Aldığı kadar un ( yaklaşık 7-8 su bardağı)

Yapılışı

Öncelikle tüm malzemeler ılık olmalı. Yoğurt, yumurta  ve yumuşamış  margarini  bir kaba alıyorum. Eğer malzemeleri ılıtmak istiyorsanız ve aceleniz varsa suyu biraz ısıtın ve yoğurt ile karıştırın. Böylece sıcaklığı ayarlamış olursunuz. Üzerine yaklaşık olarak unu ilave ediyorum ve tuzu en kenarlara doğru atıyorum. Şekeri de unun ortadnda açtığım oyuk kısma koyuyorum. Biraz ısıttığım sütte mayamı eritiyorum ve şekerin üstüne koyuyorum. Yoğurdukça gerekli unu ilave ediyorum. Ama fazla un koymamamya dikkat edin. Ele yapışan nir hamur  oluyor. Ellerimi unlayarak yoğuruyorum ve yumuşak hamuru en az 1 saat üstü kapalı bir şekilde mayalanmaya bırakıyorum. Streç filmle hava almayacak şelilde kapatıp, sofra bezi ile sarıyorum. 1 saat sonra güzelce kabarmış olan hamurumun maya kokusu gitsin diye yaklaşık 1 yemekmkaşığı un ile tekrar yoğuruyorum ve şekil veriyorum. Peynirli isterseniz size bir püf daha😊 peynirli  harcın içine niraz yoğurt koyun ve macun kıvamına getirin. Çok lezzetli oluyor. 5-10 dakika tepsi mayasından sonra yumurta sürüp üstünü isteğe göre süslüyorum. 180 derecede 20 dakika poğaçalarım hazır. Siz fırın özelliğinize göre ayarlayın tabi.


Pofidik mayalı poğaça

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder