24 Ocak 2018 Çarşamba

Bebeğim büyüyor, peki ben neler yapıyorum? (0-3 ay arası)


Merhabalar,

Daha önceki yazılarımda da bahsetmiştim. Benim bir oğlum var. Her anne gibi ben de hamilelik dönemimde ve bebeğim dünyaya geldikten sonra gelişim aşamalarını sürekli kontrol ediyordum. Hatta bazen bir sonraki ay bizi nelerin beklediğini, ne tür gelişmeler yaşayacağımızı merak edip araştırdım. Bu tatlı, heyecanlı dönemde doktorumuzdan aldığımız bilgilerle araştırma sonuçlarımı birleştiriyordum.

Şu an 1 yaşında olan oğlum için bu tür bilgiler edinmeye çalışırken kendi öğrendiklerimi de sizlerle paylaşmak aklıma geldi. Zaten bebeklerin hepsi birbirinden farklı. Kimi erken öğreniyor kimi biraz daha yavaş olabiliyor. Bunlar bebeğin karakteriyle de ilgili diye düşünüyorum.

Şimdi gelelim benim miniğim ne zaman neler öğrendi, ben onun gelişimi için neler yaptım, aktivitelerim ve onun bu aktivitelere olan tepkilerine. Bu yazımda ilk üç ayki dönemden bahsedeceğim. Diğer aylar için de yazılarımın devamı olacak😊

Hamilelik Dönemimde…

Bu dönemde beslenmeme ve dinlenmeme çok özen gösterdim. Henüz bebeğim kucağımda değildi ama bir can’dı o da. Bu şekilde düşünerek onunla birlikte ortak bir yaşam kurdum. Onun konforunu, sağlığını ve isteklerini hep ilk sırada tuttum. Bebeğinizi dinlerseniz onun ne istediğini anlarsınız. Bunu anneler çok iyi bilirler😊 Bol bol klasik müzik dinledim. Zaten sevdiğim bir müzik türü olduğu için zor gelmedi bana. Onu okşayıp sevdim ve konuştum onunla. Bu duygu dolu günlerin kıymetini bilmek gerek😊

1.Ayda…

38. haftada mecburi sezaryen doğum yaptım ve bebeğime kavuştum. Eve geldik ve artık hayalini ettiğim oğlum yatağındaydı. İlk günlerde bir adaptasyon süreci geçirdim ve kendimi toparladım. Doğumdan önce planladığım ve hazırladığım zeka kartlarım vardı. Bunlar için kimi yerde 3.ayda başlanır diyor kimi yerde doğumdan itibaren diyor. Ben de oğlum 20 günlükken başladım kartları tanıtmaya. Kartları kendim hazırladım. 3. aya kadar bebekler siyah, beyaz ve kırmızı renklerini daha iyi görebiliyorlar. O nedenle siyah-beyaz kartlar hazırladım. Oğluma her gün 5 dakika bu kartların isimlerini söyledim. Sadece resimdeki şekillerin isimlerini söylemek gerekiyormuş😊 İlk zamanlarda tepki beklememek gerek ama 1.ayın sonunda oğlum kartlarına alışmıştı ve hareketler etmeye başlamıştı. Bunun yanı sıra hamileyken dinlediğim müzikleri dinlettim. Tanıdığı bir sesti ve çok huzurlu olduğunu görüyordum. Onunla bol bol konuşup göz teması kurmaya çalıştım. Çünkü minikler ilk olarak annelerinin siluetini oluşturmaya çalışırlarmış ve sürekli yüzünüzün hatlarına bakarlarmış😊

Bu dönemde bol bol onunla konuşmak ve şefkatle sevmek onun için yapılacak en iyi şey.
Siyah-Beyaz zeka kartları


2. Ayda…

Artık etrafını daha iyi tanır ve izler. Oyuncaklarını (çıngıraklarını) takip eder. Elleri ve ayakları daha da hareketlidir😊 Bu gelişmeler tabi biz anneleri çok mutlu eder. Anne sütü ve kucak bebeğinizi rahatlatır. Bir insanın kendisiyle konuşmasını dinler ve mutlu olduğunu gösterir. Nesnelere dikkatle inceler. Benim oğlum salondaki yucca çiçeğime bayılıyordu. Onu izleyip yapraklarını inceliyordu😊 Bu dönemde oyuncaklarını uzaklaştırıp yakınlaştırırsanız ve sağa sola doğru hareket ettirirseniz onları takip ettiğini göreceksiniz. Artık zeka kartlarını daha heyecanla izleyecektir. Hatta verdiği tepkilere göre en sevdiği kartı bile belirleyebilirsiniz. Müzik dinletmek onu rahatlatan bir diğer etken. Ben yine klasik müzik dinlettim oğluma. Gerçekten dinginleştiğini fark ediyordum. Ruhsal ve zihinsel gelişim için tavsiye ederim.

Kafasını tam olarak tutamadığı için hareketlerine dikkat etmek gerekir. Tırnakları çok keskin olduğu için ve çok fazla yüzüyle oynadığı için eldiven takmak gerekir.

Banyo alışkanlığı kazanması için her gün banyo yaptırmak gerekir. Su bebekleri rahatlatır ve iyi bir uyku uyumasını sağlar.

3. Ayda…

Eveeet beklenen gülücük gelebilir. Hatta minik bir “agu” bile duyabilirsiniz. Bu ay bebeğiniz çok daha hareketli ve tepkileri bilinçlidir. Sürekli gördüğü insanları tanır, onları dinler ve takip eder. Artık el yeteneği biraz daha gelişmiştir. Küçük nesneleri elinde tutabilir. Tabi ona yardımcı olmak gerekir. Bu dönemde el yeteneğini geliştirmek için bol bol ellerine oyuncak vermeyi deneyin. Başta zorlanacaktır ama biraz yardımla miniğimiz çabucak öğrenecektir. Bir favori oyuncak edinebilir kendine. Oğlumunki vik vik diye öten, tam eline göre bir mickey idi. Onu gördüğü an hemen heyecanla elleri, kolları harekete geçiyordu😊 Onsuz dışarı çıkmıyorduk biz de.
Çıngıraklar
Bir de oyun halısı tavsiye ediyorum. Bu ay artık sallanan oyuncaklara ilgisi arttığı için, asılı oyuncakların olduğu ve müzikli bir oyun halısı bebeğinizin dikkatini çekecektir. Ben aldığımız oyun halısı sayesinde bebeğimi güvenle orada bırakıp kısacık ev işlerimi yapabiliyordum.
Oyun halısı
Bu ay kitap okumaya da başlamıştım. Masallar okuyordum. Onun için aldığım kalın kapalı kitaplar için erkendi. Birçok masalın olduğu bir kitabımız var ve ondan masallar seçip okuyordum. Bu bebeklerde dil gelişimi için çok etkili. Bebek hem doğru telaffuzu öğreniyor hem de kitap alışkanlığı kazanmış oluyor. Oğluma seçtiğim kitapları Bebekler için kitap önerileri adlı yazımda görebilirsiniz.
Bebek kitapları


Anne sevgisi en önemlisi. Onu kucağa almak sevmek, güzel sözler söylemek, göz göze gelmek en önemlisi.
İlk üç ay böyleydi. Diğer aylara ait yazımlarımda görüşmek üzere...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder