27 Ocak 2018 Cumartesi

Beş Çayının Vazgeçilmezi ‘KISIR’ tarifi


 Herkese merhabalar,
Misafir veya gün hazırlığı denince akla ilk gelen ikramlıklardan biris de kesinlikle kısırdır. Yanında acılı-acısız soslar, turşular ve yeşilliklerle hem lezzeti hem de bereketiyle vazgeçilmez bir tattır. Ben de çok severim kısırı. Misafir geleceğinde sofrada ya mercimek köftesi ya kısır olmasını tercih ederim. Besin değeri yüksek olan bulgurla yapılan bu lezzetli yiyeceği hazırlamak da oldukça pratik. 
Ben gittğim yerlerde çok farklı kısır çeşitleri yedim. Bazen daha yapışkan, bazen bol salçalı, bazen de     bol yaplı olabiliyor. Benim kısırım da titenler tarafından çok farklı ve lezzetli  bulunuyor. Aslında bir kaç garklı dokunuşum var ama temelinde tarifler hep aynıdır zaten. İsterseniz benim tarifime geçelim. 
İlk olarak size bir ölçü vermek istiyorum. Kaç kişiye ne kadar bulgur kullanmam gerekir diye soranlar için süper bir ölçü. Kişi başı bir çay bardağı bulgur tam yetiyor. 

Malzemeler

4 çay bardağı ince bulgur
3-4 su bardağı sıcak su
1 tatlı kaşığı biber salçası
1 tatlı kaşığı domates salçası
Yarım caç bardağı sıvı yağ
1 orta boy soğan
1 adet havuç
Kornişon turşu
Kıvırcık, nane ve maydanoz
Tuz, karabiber, pul biber, kimyon, kuru nane 
Limon

Kısır tarifi
Yapılışı

İlk olarak bulgurun içerisine yeteri kadar tuz atıp sıcak suyla ıslatıyorum. Kapaklı bir kapta bu işlemi yaparsak dah iti olacaktır. Kapağını kapatıp bir havluya sarıyorum ve onu bir kenara alıyorum. Bulgur kabarırken soğanları incecik doğrayı yağda kavuruyorum ve sonra salçaları ekleyip biraz da salçayı kavuruyorum. Yeşillikler yıkayıp, onları da doğruyorum ve kabaran bulgurun üzerne ilk olarak kavurduğum soğanları ekliyorum. Bulgurun yarım saat kabarması yererlidir. Bulgur ve soğan sıcak olduğu için yeşillikler en son ekliyorum. Havucu rendeleyip, kornişon turşularımı doğrayarak onları da bulgura ekliyorum. Biraz soğuduktan sonra baharatları ve yeşillikler de ekliyorum ve limon suyunu da sıkıp karıştırıyorum. Eğer yağı az gibi ise biraz daha yağ ekleyebilirsniz. Güzelce havalandırarak karışırıyorum ve servise hazır oluyor.
Benim yaptığım kısırın salçası biraz az oluyor çümkü ben domates sosuyla yemeği çok seviyorum. Siz isterseniz salça miktarını artırabilirisniz. Ayrıca ben doamtes ve salatalık eklemiyorum. Çünkü sulanmasını istemiyorum. Bir de havuç kullanıyorum. Daha önce denemediyseniz mutlaka denemelisiniz. Gerçekten çok şezzet veriyor. Benim tarifimi denerseniz ve beğenirseniz yorumlarınızı beklerim. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder