22 Ocak 2016 Cuma

Çökertme Kebabı

Herkese merhaba,
İlk olarak şunu söylemek isterim ki bu yemeğin ismi ve orjinalliği ile ilgili hiç bir iddiam yok. Bu tür yöresel yemeklerde tarifteki en ufak bir değişiklik bile o yöreyi rahatsız edebiliyor. Ben de gerçek çökertme kebabı yapanlar bana kızmasın diye açıklamak istedim:) Sunumu ve mantığı çok benzer olduğu için bu ismi kullandım. Sanırım orijinalinde köfte yerine biftek kullanılıyor.
Şimdi tarife geçiyorum. İlk defa denememe rağmen başarılı bir sonuç aldım. Umarım siz de dener ve beğenirsiniz.

Malzemeler

Kızartmalık patates
Kıyma
Salça veya domates sosu
Yoğurt

Yapılışı

Patatesleri şekildeki gibi dilimliyoruz. Ben bu işlem icin daha önce de bir yazımda paylaştığım şekillendirici bir soyma aparatı kullandım. Bu aletle rendeden kalın, bıçakla dilimlenenden ince bir yapı sağlamış oldum.
İnce kıyılmış patates


Daha sonra bu patates dilimlerini suda beklettim ve nişastalarında arındırmış oldum. Böylece her dilim birbirinden ayrıldı ve yapışma sorunu ortadan kalktı. Sudan çıkardığım patatesleri süzüp  kızgın yağda kızarttım.
İnce kıyılmış patates

Ardından köfteleri de misket büyüklüğünde yapıp kızarttım. Salça ve domates sosunu az yağda pişirdim ve kat kat servis tabağına yerleştirdim. 
Çökertme Kebabı

Patatesler cips tadında oldu. Yoğurt biraz yumaşaklık sağladı ve lezzetli bir yemek ortaya çıktı. Aslında tamamı her zaman yaptığımız şeyler ama farklı bir sunumla değişiklik arayanlara güzel bir alternatif oluyor. Umarım beğenirsiniz.
Afiyet olsun...





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder