14 Şubat 2018 Çarşamba

Ev Yapımı Puding ile Bisküvili Pasta Yapımı


Merhabalar,

Bu yazımda sizlere çok kolay ve lezzetli bir tatlı tarifi vermek istiyorum. Bisküvili pastayı herhalde pek çoğumuz yapıyoruz am ben pudingi hazır almıyorum ve evde yapıyorum. Artık benim yazılarımı okuyanlar ve takip eden arkadaşlarım bilirler ki hazır ürünlere karşı elimden geldiği kadar hassas davranmaya çalışıyorum. O yüzden size evde yapabileceğiniz ve elinizde olan malzemelerle hazırlayabileceğiniz puding ile yapılacak bir bisküvili pasta tarifi vereceğim. Aslında puding için birkaç tane tarifim var. Ben dün evde bulunan malzemelerle en basit şekliyle yaptım ve çok da lezzetli oldu. Şimdi tariflere başlayalım...
Bisküvili pasta


1.tarif için malzemeler

3 su bardağı süt

Yarım su bardağı toz şeker

Yarım su bardağı un

1 yemek kaşığı tereyağı

1 paket vanilya
1 paket pötibör bisküvi

1,5 yemek kaşığı kakao


2.tarif için malzemeler

3 su bardağı süt

Yarım su bardağı toz şeker

Yarım su bardağı un + nişasta karışımı

1 yemek kaşığı tereyağı

1 paket vanilya

1 paket pötibör bisküvi
1,5 yemek kaşığı kakao

3.tarif için malzemeler

3 su bardağı süt

Yarım su bardağı toz şeker

Yarım su bardağı un + nişasta karışımı

1 yumurta sarısı

1 yemek kaşığı tereyağı

1 paket vanilya

1 paket pötibör bisküvi
1,5 yemek kaşığı kakao

Ben dün bu tariflerden birincisini yaptım. Evde nişasta yoktu ve tamamını undan yaptım. Emin olun hepsi denenmiş ve çok güzel olmuş tarifler.



Hazırlanışı

Tüm toz malzemeler (vanilya) karıştırılıp üzerine süt ilave edilir.
Puding yapılışı

Eğer yumurtalı tarif uygulanacaksa karışımın altı açılmadan iyice çırpılır ki yumurta sıcakta pişmesin. Daha sonra karışım kaynayana kadar karıştırılır.
Puding yapılışı

Kaynadıktan sonra tereyağı ve vanilya eklenerek altı kapatılır. İyice çırpılarak puding tamamlanır.
Puding yapılışı


Bisküvileri istediğiniz gibi seçebilirsiniz. Eğer çok sert bir bisküvi ise süt veya kahve ile ıslatabilirsiniz.
Bisküvili pasta yapılışı
Bisküvili pasta yapılışı


Ben bir kat bisküvi bir kat puding şeklinde üç katlı pasta elde ettim. Küçük borcam tepsi için tam ölçüsü budur. şekillerde de görebileceğiniz gibi bir katta 6 tam, 3 yarım pötibör bisküvi sığacak büyüklükte ve 4 kişi için tam yeterli miktarda. bazen tariflerin kaç kişiye yeteceğini kestiremiyoruz. o yüzden açıklamalı yazmak istedim:)
Bisküvili pasta



Afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder