27 Şubat 2018 Salı

Peliza - Eskilerin Pudingi - Pekmezli Puding - Bebek Pudingi Tarifi

Merhabalar,

Bu yazımda sizlere öyle güzel bir tatlı tarifi vereceğim ki isterseniz kendiniz, isterseniz bebekleriniz için yapabilirsiniz. Tatlı tarifi vereceğim ama içerisinde şeker yok. Tatlandırmak için pekmez kullanacağız.
Öncelikle bu tarifin kaynağını söylemeliyim. Adı peliza. Yöresel bir lezzet olan bu tarifi ben annemden öğrendim. o da babaannesinden öğrenmiş. Yani çok eskilere dayanan bir tatlı. O zamanın pudingiymiş kendisi :) Ben de artık bir yaşını geçen oğlum için değişik lezzetler arıyorken birden aklıma peliza geldi. Benim oğlum muhallebiyi pek sevmiyor. çok çeşitli denemeler yaptım ama pek hoşlandığını söyleyemem. Ara öğünlerde hafif tatlı bir şeylere ihtiyacı olacağı için pelizayı denemeye karar verdim. İçerisinde şeker olmadığı için oğluma rahatlıkla verebilirdim. Tarifimiz şöyle:

Peliza tarifi

Malzemeler

1,5 su bardağı süt
2-3 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı tereyağı
yarım çay bardağı pekmez
4 adet ceviz (un haline getirilmiş)

Yapılışı

Önce tereyağı ve unu güzelce kavurdum ama renk değiştirmeyecek kadar. Kavurma işlemi esnasında önce un toplanır. Sonra tekrar toz toz olur. İşte tam bu kadar kavrulması yeterli olacaktır. Un kavururken bir taraftan da süt ve pekmezi bir kasede karıştırdım. Kavrulan unun üzerine dövülmüş cevizleri ekledim ve bir tur çevirdim. Sonra pekmezli süt karışımını yavaşça ekleyerek sürekli çırptım. Yavaş yavaş kıvam almaya başladığında ateşi kıstım ve bir iki taşım kaynatıp altını kapattım. Eğer kıvamı çok yoğun olursa biraz süt veya sıcak su ekleyebilirsiniz.
Peliza tarifi

Ayrıca bu tarifi süt değil de suyla da yapabilirsiniz. Ama ben oğlum için besin değeri yüksek olsun istedim ve sütle yaptım.
Denemenizi tavsiye ederim. Şekersiz bir tatlı ve sağlıklı.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder