12 Kasım 2017 Pazar

Havuçlu terbiyeli yoğurt çorbası

Merhabalar,
Soğuk kış günlerinin vazgeçilmezi çorbalardır değil mi. Ben de size farklı bir yoğurt çorbası tarifi vereceğim. Bunu annemden öğrendim ve cok beğenerek yapıyorum. Hadi başlayalım.


Havuçlu terbiyeli yoğurt çorbası


1 su bardağı yoğurt
2 yemek kaşığı un
1 yumurta sarısı
Tel şehriye
1/2 havuç
Tereyağ
Nane, tuz
İsteğe göre et/tavuk suyu

Öncelikle çorbamızın terbiyesini hazırlayalım. Yoğurt, yumurta sarısı ve unu bir kasede karıştıralım. Bu karışım oda sıcaklığında olmalı. Buna dikkat edersek çorbamız kesilmez. Bu karışıma biraz ılık su ekleyip iyice çırpalım ve kenarda bekletelim.

Tenceremize tereyağ ve havucu alıp iyice soteleyelim. Havuçlar biraz pişince içine şehriyelerimizi atalım. Bu arada havuç miktarı isteğe göre artırılabilir. Kavrulan şehriyelerin üzerine biraz sıcak su döküp kaynamasını bekleyelim. Eğer seviyorsanız et/tavuk suyu bu esnada eklenebilir. Ben evde hazırladığım et suyunu kullanıyorum ve çok lezzetli oluyor.

Bu sırada terbiyemizi de ara ara karıştırıp sıcağa yakın suyla alıştırarak çırpalım. Daha sonra tencerede kaynayan suya ekleyeljm ve sürekli karıştırmaya devam sdelkm. Çorbanın kesilmemesi içim bu da önemli. Daha sonra üzerine nane ekleyelim.5-10 dakik kaynattıktan sonra çorbamız hazır. Tuzunu içerken ilave etmenizi tavsiye ediyorum. Tuz da çorbanın kesilmesine neden oluyor. Bir de rencerenun kapağını kapatmayın bu da yjne kesilme nedeni☺
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder