13 Kasım 2017 Pazartesi

Evde peynir yapımı



Merhabalar,
Evde peynir yapımı yazımla buradayım. Daha öncede bahsettiğim gibi oğlum için elimden geldiğince ev yapımı gıdalar hazırlamaya çalışıyorum. Bunlardan biri de sabah kahvaltısında bayılarak yediği peynir. Hazır peynirler hem tuzlu hem de çiğ sütten yapıldığı için çok fazla vermek istemedim ve böyle bir işe giriştim. Haftalık aldığım çiğ sütü kaynatıp bir kısmıyla yoğurt (günlük olarak hazırlıyorum), bir kısmıyla da peynir yapıyorum. Arada tatlılar, hamur işleri ve soslar için de kullanıyorum. Bu şekilde aldığım süt çok avantajlı oluyor. Neyse şimdi tarifimize geçelim😊 Hafta başında aldığım sütten kalan yaklaşık 750 ml kalıyor ve bunu kullanıyorum
Öncelikle süt miktarı çok hassas değil elimizde olan 500-1000 ml arası sütü tencereyle  alıyoruz. Bu miktardaki süte yaklaşık 1-1,5 su bardağı yoğurt ilave ediyoruz. Yine kendi mayaladığımız yoğurt olması önemli. İyice karıştırıyoruz hatta çıprıcı kullanabiliriz. Sonra kısık ateşte kaynaması için bekliyoruz.


Yarım saatte bu hale geliyor. Süt kesiliyor ve peynire dönüşüyor. Eğer görüntüdeki hali almazsa ve süt kaynamaya başlarsa yoğurt az gelmiş demektir. Hem içine 3-4 damla limon sıkıp kesilmesimi sağlayabiliriz. Kaynamaya başlayınca altta kalan suyu üst tarafa dökerek peynirimizi ıslatıyoruz. Böylece penirin üstü kurumuyor. Kesinlikle karıştırmıyoruz. Süt ve yoğurt karışımını çırpıp ocağa koyduktan sonra hiç karıştırmıyoruz.
5 dakika kaynattıktan sonra soğumasını bekliyoruz. 1 saat sonra süzgeçe serdiğimiz bir tülbente peyniri döküp iyice süzülmesini bekliyoruz. Bir gece süzülürse çok iyi sonuç alırsınız.


Süzüken peynir tülbentten çıkarıp kabımıza alıyoruz. Bu petnir yaklaşık 1 hafta bozulmuyor sonra ekşimeye başlıyor. Sebebi de tuzsuz olması. Eğer siz kendiniz için yapıyorsanız tuzlayarak önrünü uzatabilirsniz. Ama minikler için tuzsuz olması daha iyi😊 


Labne tadında peyniriniz afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder