19 Kasım 2018 Pazartesi

KREP TARİFİ

Merhabalar,
Sizlere yapımı kolay, lezzeti bol bir tarif vermek istiyorum. Eminim pek çoğunuz bu tarifi zaten yapıyordur ama bir kez de ben yazayım dedim. Bakalım benim krep tarifimi uygulayıp sevecek misiniz?

Malzemeler

1.5 su bardağı süt
1.5 su bardağı un
2 yumurta
Yarım çay bardağı sıvı yağ
Biraz tuz ve şeker

KREP


Yapılışı

Yumurtaların oda sıcaklığında olmasına dikkat ederek başlıyoruz :) Ve tüm malzemeleri çırparak ince ve akıcı bir karışım sağlıyoruz. Krep tavamızı yağlayarak bir kepçe karışımdan tavamıza döküyoruz. Bu ilk yapılan krep aslında deneme gibi oluyor. Eğer kıvamı çok iyi değilse biraz süt veya un ile istediğiniz kıvama getirebilirsiniz. Ve bir de kenarda sıvı yağımızı hazırlamamız gerekiyor. Çünkü her krepten sonra tavamızı yağlamamız gerekiyor. İster bir fırça isterseniz de peçete ile bunu yapabilirsiniz.
Bu şekilde tüm kreplerimizi hazırlıyoruz. Size bir püf noktası daha. Eğer kreplerinizin kurumasını istemiyorsanız tabağa aldığınızda biraz yağlayabilirsiniz. Daha yumuşak bir doku sağlamanıza yardımcı olacaktır.



Bundan sonrası da afiyetle yemek oluyor :) Artık arasına çikolata mı sürersiniz, reçeller ballar mı sürersiniz ya da mantarlı vrya sebzeli bir harçla yemeklerde mi ikram edersiniz bilemiyorum:) Herkese afiyet olsun...



1 yorum: