6 Mayıs 2016 Cuma

Peynirli Makarna ve Mantar Sote


Herkese merhaba,
Cuma haftanın son günü... Güzel bir hafta sonuna saatler kaldı ama haftanın yorgunluğu da üzerimizde. Hafta sonu için özel ve farklı yemek planları olanlar (bunlardan biriyim:)) cuma günü için şöyle pratik, doyurucu ve lezzetli bir şeyler hazırlamak ister. Makarna da pratik yemeklerin başknda gelir. Bu nedenle ben de sizlere severek yaptığım makarnamjn tarifini vereceğim. Yanında da mantar sote:))
Bu istirdye makarnaları çok seviyorum. Minik minik ve çok lezzetli. Kişi sayısına göre haşlıyorum. Haşlama işleminin püf noktalarını pek çoğumuz biliriz. İyi kaynamış ve tuzu atılmış bolca  su, taze bir makarna ve doğru pişirme süresi. Yapışkan cinsli bir makarnaysa haşlama suyuna bir kaç damla sıvı yağ damlatabilirsniz. Bir dğer önemli nokta da makarnalar haşlanırken suyun kaynaması hiç kesilmemeli. Böylece tane tane makarnalarımız pişer. Süzgeçten süzüp biraz soğuk sudan geçirince kenarda beklemeye alıyorum makarnalarımı. Tencereye sıvı yağ ve makarnanın olmazsa olmazı tereyağı alıyorum. Üzerne biraz yağlı peynir ve rendelenmiş kaşar peynirlerimin bir kısmını koyuyorum. Eriyen yağda güzelce peynirler de eriyor ve akışkan bir hal alıyor. Üzerne makarnaları ekleyip biraz daha rende kaşar peynir atıyorum. Biaz karıştırıp peynirin her yere dağılmasını sağlıyorum. 3-5 dakika sonra makarnamız hazır:))
Hafif yağda doğranmış mantarlarımı sotelemeye alıyorum ve kapak kapatmadan arada karıştırıyorum. Eğer mantar sotelenirken kapağını kapatırsak suyunu bırakır ve çekmez. Yavaş yavaş pişmeye başlayan mantarlara tuz ve baharatlarını ekliyorum. Ben sade olarak da çok sevdiim için biber ve soğan eklemedim. Tamamen piştikten sonra peynirli makarnamın kenarına veya üzerine alıyorum. Ketçap ve mayonez kullanmaksize kalmış ama oetnir zaten çok güzel bir lezzet veriyor:))
Umarım sizin için de güzel bir fikir olmuştur. Afiyet olsun:))




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder