5 Mayıs 2016 Perşembe

Doğadan Evimize Dekoratif Malzemeler -Tatil Hatırası-

Merhabalar,

Bu yazımda sizlerle çok beğendiğim ve uygulamak için zaman yaratmaya çalıştığım bazı çalışmalardan bahsetmek istiyorum. Aslında bir tatil dönüşü yazısı diyebilirim. Evet havalar öyle soğuk ki insan yaz geldiğini bile anlayamıyor. Ama yine de yaza az kaldı ve çeşitli şekillerde tatilini yapacak olanlar var. Tatil güzel şeydir. Bazen memleketimizde, bazen hiç gitmediğimiz bir tatil köyünde, otelde veya turistik bir gezide olabilir. Her haliyle güzeldir biraz dinlenmek ve yıl boyunca uğraş verirken uzak kaldığımız faaliyetlerde bulunmak. Her şey gibi başlar ve biter tatil de:)) Önemli olan güzel anılar ve anlar yaratmak ve onları hatırlamaktır. 

Yazımda tam da bundan bahsedeceğim sizlere. Tatilden neler getiririz ve ne şekillerde kullanabiliriz? Bu nedenle de genellikle Güzel bir tatilden geriye elimizde neler kalır bakalım:
  • İlk madde herkesin tahmin edebileceği gibi fotoğraflar... Gittiğimiz yerin, yanımızdaki kişilerin, güzel anların, yemeklerin, manzaranın... fotoğraflarını çekeriz ve döndükten sonra defalarca bakarız onlara. Çok da keyiflidir.

Fotoğraflarımızı güzel çerçevelerle evimizde kullanabiliriz. Hatta bir tatil arşiv albümü yapabiliriz. Tatile çıktıkça çektiğimiz fotoğraflardan güzel bir albüm oluşturup her seferinde arkasına yenileri ekleyebiliriz. Burada benim en çok dikkat ettiğim şey hangi fotoğraf hangi yıl ve nerede çekilmiş. Bu tür ayrıntıları da ekleyerek sistematik bir albüm yaparsak geriye dönüp bakmak ve hatırlamak daha güzel olacaktır.

  • Ve fotoğraftan sonra en önemli şey nesneler...Benim fikrim bir yeri hatırlamanın en iyi yolu oranın doğasıdır.Bu nedenle de getireceğim nesnelerin oraya ait olmasını isterim. Eğer bir deniz kıyısında bir kaç gün geçirdiyseniz deniz kabuğu toplamama ihtimaliniz yoktur:)) Benim en sevdiğim ve her zaman yaptığım bir şeydir bu. O yüzden herkesin seveceğini düşünüyorum. Tabi bu deniz kabukları dönüş esnasında biraz zahmete dönüşüyor:)) Ve döndükten sonra bunları ne yapacağım diye düşünüyor olabilirsiniz. Ben de bunun için biraz araştırma yaptım ve yapabileceğim bazı tasarımlar buldum. Sizlerle de bunları paylaşmak istedim. Kendim de yaptığım zaman onları da paylaşacağım.


Deniz kabuğundan süsleme

Deniz kabuğundan peçetelik

Deniz kabuğundan kapı süsü

Saksı süsleme


Deniz kabuğundan magnet
  • Yörelere göre gezimizin malzemeleri değişiyor. Ege ve Akdeniz Bölgesinde bolca bulunan su kabakları güzel bir tatil sonrasında hatıra olarak alınması gereken nesnelerden. İsterseniz hiç işlenmemiş olarak alıp kendi hayal gücünüzle süsleyebilirsiniz. Ya da hazır avize, fener, saksı gibi şekillerde tasarlanmış su kabaklarını alabilirsiniz.



Çakıl taşları

  • Orman havasını ve kırları bolca gördüyseniz kozalaksız dönmeyin derim. Kozalaklarla yapılabilecek öyle güzel aksesuarlar var ki inanılmaz. Boyama, simlerle süsleme, sepet yapma, vernikleme gibi çeşitli işlemlerle ev dekorasyonunuzda kullanabilirsiniz.


Renkli kozalaklar
Kozalaklarla aksesuar
Daha pek çok şey vardır bu amaçla kullanılan. Benim bu yazımda aklıma gelenler ve yaptıklarım bunlar.Sizlerin de farklı fikirleri ve yaptıkları varsa paylaşmanızı rica ederim.
Son olarak da en önemli şeyin huzur olduğunu söylemek istiyorum. Bu evimiz olabilir veya başka bir yer olabilir. Önemli olan güzel saatler geçirip güzel hatırlamaktır:))



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder