4 Mart 2016 Cuma

Her Yaşta Bir Kumbaramız Olmalı

Herkese merhabalar,
Hafta sonunun habercisi cuma gününün tüm güzelliği ve bereketi bizlerle olsun diyerek başlıyorum veeee bereket demişken bu yazımın konusu çıkıyor ortaya "KUMBARA". Eminim pek çoğumuz çocukluğumuzda kumbarada para biriktirmişizdir. Ne güzeldi değil mi bize verilen o ufacık paraları kumbaraya atmak, kumbaranın ne kadar dolduğunu anlamak için sallamak, kaç paramız var diye açmayı ve saymayı beklemek ve hatta fırında, bakkalda, mahallemizin esnafında o bozuk paraları bütünleştirmek:) İşte bu yazımda evinde kumbarası olmayan herkese bu çocukluk alışkanlığımızı tavsiye etmek istiyorum.
Kumbara
Belki de birçoğumuzun bir kumbarası vardır ama ben evimdeki kumbaramda nasıl para biriktiriyorum onu anlatmak istedim:) Malum artık büyüdük elini öpünce para veren yok bize ama bizimde atacak bozuk paramız var elbette:)) İlk olarak kendimize bir kumbara edinelim veya evde kullanmadığımız bir kutu, kavanoz benzeri nesneyi kumbara haline getirelim. Kumbara olarak değerlendireceğimiz bu nesneyi kolay açmasak iyi olur çünkü ekmek alma sebebiyle kendi kumbaramızdan para alabiliyoruz:)
Kumbaramızı evimizin bir dolabında veya yatak odamızda saklayabiliriz. Ve şimdi buraya ne sebeplerle para atalım ben kendi fikirlerimi vereyim. Yazımı okuyup kumbarası olan arkadaşlarım kendi fikirlerini yorumlarda yazarlarsa çok sevinirim.

  • İlk olarak alışkanlık haline getirip her gün kumbaramıza bir para atmalıyız. Miktarı çok önemli değil el alışkanlığı olarak her gün onu beslemeliyiz:)
  • Cüzdanımızda bozuk para miktarı fazla olunca rahatsızlık veriyor. 3-5 TL cepte bırakıp kalanları kumbaraya atabiliriz.
  • Çamaşır makinesine atacağımız çamaşırları kontrol ederken ceplerine bakarız. Eğer cebinde para kalmışsa onu da kumbaraya atabiliriz. Sonuçta o paradan haberimiz yoktu:)) Bu benim en sevdiklerimden biri.
  • Mesela marketten alışveriş yapacağız ve promosyon, indirimli broşür takip ediyoruz. Kampanyalı bir ürün bulduğumuzda onu alıp ve normal fiyatına göre yaptığımız karı kumbaraya atabiliriz:)
  • Eşinizin ev yapmasını istemediğiniz bir şey var diyelim ki... Mesela çoraplarını kirliye atmaması, tıraş olurken suyu sürekli açması, çöp atmayı unutması... Aynı şekilde sizinde aksattığınız veya yanlış yaptığınız şeyler olabilir. Bunlar için ufacık cezalar kesilebilir:) Yapılan bir yanlışta kumbaraya para atılabilir böylece hem tekrar etmez hem de paramız birikmiş olur. İtiraf etmeliyim ben bu maddeyi evde uygulayamıyorum ama birisinden edindiğim bu fikir hoşuma gitmişti ve sizlerle de paylaşayım dedim.
Kumbara alışkanlığı çok önemli. Özellikle çocukların sorumluluk alması için uygulanabilecek güzel bir yöntem. Paranın kıymetini ve alışverişle ilgili plan yapmayı ilk olarak kumbaralarımızla öğrendik. 
Tabi büyüklerin de devam ettirmesi gerektiğini düşünüyorum:) Evin bereketi diye bilinir. Küçücük dediğimiz paraların birikince ne kadar büyük olduğunu anlıyoruz bu şekilde. Maddi durumumuz ne olursa olsun evimizde kumbaramız olsun ve küçük şeylerin birleşince büyüdüğünü görelim. 
Herkese bol bereketli günler:))


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder